22.9.09

halstablett och ensamhet

Nu sitter jag här igen, har jag verkligen så här mycket dötid eller spelar jag bara?
Det känns lite konstigt. Och skumt. Men jag Har faktiskt ägnat mig lite grann åt nyttigheter idag: jag har pluggat Svenska. Dock inte alls tillräckligt mycket och det kommer med all säkerhet bli en stor dos kvällen-före-provet-plugg, men vafan! Kafka, Boye och Hemingway får nöja sig med den tid jag ger dem, jag är ju en mycket upptagen kvinna! (Med en massa dötid... (?) )

Jag skyller helt enkelt det här blogginlägget på att jag har tråkigt. Hjalmar spatserade iväg nu för en stund sen. Han skulle till Erica och Co för att tatuera sig. Ujujuj... Jag undrar vilket motiv jag kommer att väckas av om ett par timmar...

Jag tror att jag har fått en liten bacillbomb också! Ett sånt där jobbigt ont i halsen, som inte kan botas med ändlösa mängder te, har kommit för att hälsa på och det gör mig fruktansvärt arg. Eller nej, inte arg, snarare Besviken på mitt imunförsvar som sägs (av mig) vara så otroligt bra. Meningen med ett bra imunförsvar är att man inte ska bli sjuk. Men jag är ju inte sjuk än, typ. Så jag ropar inte Hej!

Jag måste ju bara passa på att skicka ut ett tack i cybervärlden, till alla dessa underbara pucko-bloggar som finns! Riktiga entertainers! De är underbara och skräckinjagande på samma gång. Det blir lite tårar av både skratt och sorg när man läser dem, vart är den här världen egentligen på väg? Men OM man nu tycker att väskor, allmän förnedring och en dålig släng av idioti är det viktigaste här i världen så lägger jag ingen tyngd i det. Typ.

Här en en kuul lista jag snodde från Moa! Den höll mig sysselsatt en stund, och det lär den ju hålla er också!

God natt och krya på mig!

Är kär i någon( x)

Sagt nej till sex (x)
Cyklat utan händer (/) - utan Hand!
Tycker att sommaren borde komma nu(x) - skulle inte ga ngt emot om den kom tillbaka!
Hatat kärlek(x)
Har/haft converse(x)
Känt mig som ett as(x) - varit ett!
Älskar att gunga(x)
Gillar någon så att det gör ont (x) - Loove Huurts'!
Är höjdrädd ( /)
Gjort mig själv illa()
Är homosexuell(/ ) - vem vet?
Kysst mig själv i en spegel (x) -all kärlek är bra, utom den dåliga!
Hoppat från ett fönster(x) - Klättrat med lakan (coolpoäng!)
Viskat i någons öra(x)
Förlorat någon jag älskade(x)
Dödat någon ()
Bakat sockerkaka(x)
-otaliga sockerkakor!

Velat dö(/) -vissa kemilektioner känns det som ett rätt bra alternativ ;)
Lyssnat på samma låt en hel natt( )
Ätit godis istället för att gråta (/) - väldigt mkt av båda
Skrikit hora/bög till någon( )
Varit hög( )
Varit ordlös(x)
Hatar värme( ) -jag Älskar värme!
Har skrivit på någons arm(x)
Har dissat någon som ringt på min mobil(x)
Varit otrogen( )
Har hatat någon som jag egentligen älskar()
Har ångrat mig(x) - jag t.o.m ångrar att jag har ngt att ångra!
Varit svartsjuk(x)
Har hostat blod( )
Hoppat omkring på stan(x) - Ibland finns det helt enkelt saker värda att hoppa för!
Tycker om kladdkaka() Älskar kladdkaka (X)
Har ätit middag med någon jag tycker om(x)
Tror på det övernaturliga( )
Har hatat mina föräldrar( )
Ätit jättemycket och sedan spytt (/) - ätit för Fort och sedan spytt i så fall.
Har hatat min kropp och mitt utseende(x) -Those days are gone!
Har spelat gitarr (x) - senaste försöker var igår kväll med Hjamlar som privatlärare!
Skrattat åt mig själv(x) - jag är ju förbannat rolig!
Sjunger i duschen()
Skrikit mig hes av panik(x)
Blivit strypt ( )
Har sett någon dö ()
Har skakat av nervositet(x)
Blivit slagen seriöst(/)
Har skrattat så jag gråtit(X) -det ingår tårar i nästan allt jag gör.
Sprungit och gråtit samtidigt(x) - se förra frågan...
Fått för mig att jag är homo men kommit på att jag inte är det(/)
Haft solen i ögonen med ett leende(x)

Slängt porslin i väggen( ) - inte än, men det kommer väl
Hatat hela världen(x)

Sjungit till Håkan Hellström med någon jag tycker om () - finns inga jag tkr om... ;)
Tycker att pengar är viktigare än något annat( ) -ha ha ha, vilken rolig fråga!
Gillar inte då folk tjatar på mig(X) - men jag är duktig på att tjata!
Drömmer ofta mardrömmar()
Skulle kunna dö för någon(x)
Har ett smeknamn() - Vad kallar man en Amanda förutom manda? Förslag?
Somnat på golvet(x)
Blivit kysst av någon som jag aldrig trodde skulle kyssa mig(x) - Ja, hej och hå!
Hånglat på tunnelbanan/spårvagnen(x)
Åkt buss genom halva Sverige( )
Kastat mig framför ett fordon ( )
Älskat någon som inte visste om det (/) - skulle föredra termen "varit betuttad i..."
Skrapat upp knäna(x)
Tycker att krig är idiotiskt(x)
Tuggat på ett grässtrå(x) -ätit grässtrån
Varit nära döden()
Hållt i en orm( /) - klappat en död
Varit så full att jag inte kunnat gå( )
Trott att jag varit odödlig ( )
Kastat min telefon i vattnet( )
Vaknat av att jag gråter()- okej, sömn är det enda jag inte serverar tårar till!
Känt mig som ett får() - snarare en flodhäst
Haft läppstift(x)
Har gråtit i någons närvaro(XXX)
Älskar regn(x) -det luktar så gott efteråt!
Önskar mig ett liv med en speciell person(x)
Har slagit till någon så att personen tappade andan (x) - hehe
Har sprungit en kilometer utan uppehåll(x) - en och en halv faktsikt!
Har en studsmatta hemma(x)
Har sett en film mer än tjugo gånger()
Kysser med öppna ögon(/) - Har väl hänt
Gillar att städa(/) - när man är på det humöret
Har varit lunarnörd( )
Har gråtit av lycka(x)
Kan över tre språk (x) - iaf 3 och någon procent av ett par till.
Har bra självförtroende(/) - upp och ner, ner och upp...
Tror att jorden går under snart ()- jag hatar sånna tankar/frågor!
Tror på gud ( )
Är en negativ jävel(/) - trallalalala
Drömt att jag varit död(/) - har dött
Har aldrig druckit öl()
Har en fobi( ) - men starka rädslor
Trivs med min kropp(/x) - för det mesta
Har ätit kattmat ( )
Är dålig på att säga nej()
Har någon gång känt dödslängtan()
Avskyr matte (XXX)
Tycker om att spela piano(/)
Är en dagdrömmare(x)
Har varit på hultsfredsfestivalen( )
Är vegetarian( ) -
Har tittat på stjärnorna med en varm känsla i bröstet(X)
Hade gosedjur som liten(x) - kosen... <3
Har förlorat en nära vän(x)
Diggar ögonbindlar, piskor och sexlekar ()
Ska flytta så snabbt som möjligt(X)

Knaprar ofta alvedon/ipren( ) sånt där hör ju egentligen inte hemma i kroppen...
Skriver dikter eller andra texter(x) -jag gillar ord
Är emot abort( ) - kvinnans eget val!
Borstar aldrig håret(x) - bara när jag tvättar det
Har/haft tandställning()
Faller nästan alltid för fel personer () - nej jag faller inte, bara snubblar lite!

Tycker om Britneys musik fastän du aldrig erkänner det( )

Äter godis på skoltoaletterna( )
Skulle kunna ge vad som helst för någonting/någon just nu (x)
Gillar muskler(/) - skulle kanske vara lite kul att ha några...
Hatar mjölk( )
Har haft tungan i någons öra(x)
Har cuttat mig i fingret på ett papper och sagt JÄVLA FITTA!( )
Har gjort något ytterst pinsamt på fyllan ()
Vet hur det är att tappa andan av någons skönhet(x)
Ser på family guy (x)- i Visst sällkap:Ja
Har gått/ska gå på bal(x) - den minnesvärda balen i 9:an... (i r o n i)
Tycker att alla som inte kan slåss är veklingar( ) - jag tycker alla som slåss är veklingar
Har snusat()
Har rökt()
Verkligen hatar att gå till tandläkaren(/) -gillar inte gummihandsk smaken de lämnar efter sig i min mun.
Tycker att jesus verkar varit en trevlig prick ( )
Har dansat på scen (x)
Gillar att kasta folk i snön och snömula dom tills dom ber om nåd(x) - sälänge jag är mkt sabbare än dem,.
Vet hur det är att älska någon som är alltför långt borta(x)
Älskar någons leende(x)
Har syskon(x) - en halv drös!

<3

Inga kommentarer: