17.9.09

Konstiga saker i luften

Jag måste få berätta om vad som hände mig häromdagen, i tisdags närmare bestämt!
Okej, det var på morgonen och jag var helt logiskt på väg till skolan. I slutet av Roslagsgatan, en bit innan övergångstället ni vet, står en ljust rosa bil. Bilen är igång och när jag gå förbi den hör jag någon säga:
- Ursäkta?
Jag upptäcket att det är mannen i bilen som pratar med mig, han är i 30-års åldern och sitter med pekfingret i munnen.
-Ja? svarar jag bara.
-Skulle jag kunna få fråga en sak? Frågar mannen
-Javisst! svarar jag som tror att han kanske vill ha en vägbeskriving eller något liknande.
-Kan du sätta dig i bilen? säger han med en ganska skarp ton.
-Va?! säger jag och tänker ungefär samma sak fast med mycket fler utropstecken.
-Kom igen, snälla gör det! Ber han.
-Ehh nej. Blir inte helt oväntad mitt svar
- Snälla, gör det bara säger han nu, lite mer som om det vore ett krav.
-Nej det går inte. Hejdå. Svarar jag och går med onaturligt snabba steg därifrån.

Jag menar, Vad fan var det där för något!? På en tisdagsmorgon. Nej, han kan inte ha varit frisk och jag kan säga att jag nu blir lite lätt nervös när jag ser en rosa bil. Jag såg faktiskt bilen, med samma man i, senare på dagen när jag stod och väntade på en buss vid Gustavslund. Jag hann bara snappa upp bokstäverna på nummerplåten men jag kan ju skicka ut en varning till alla om en ljusrosa bil med SSG på nummerplåten. Obehaglig händelse. Fy!

Imrgon bär det av till Erkenlaboratoriet för en Helspännande dag med Natur! Jaja, det är skönt att komma ut från skolan lite i alla fall.
Nu ska jag baka ugnsstekta äpplen och sen blir det väl lite idol. Jag fyller min tid här mer mat, bakverk, TV och städning. En vardag med guldkant, eller hur?

Här är också en bild på örat! (för övrigt den första bild jag lägger upp på bloggen) Det gör väldigt ont, vaknade flera gånger i natt av att jag råkade komma åt. Jag är överkänslig, jag vet, men det är klart att jag välkomnar alla chanser att få gnälla lite

Inga kommentarer: