25.9.09

Nu är jag hemma-fast-inte-hemma igen! Hos farmor och farfar alltså. Nu är de och gottar sig i Cypern i 2 veckor... Och här är hösten framme, visst bits det ilsket i huden när man går ut?
Just nu är himlen jättevacker och det blir bara vackrare av att jag sitter och lyssnar på Ane Brun, hennes röst får mig att halka in i ett så behagligt lugn. Fint.
Det kommer att bli tråkigt att sova ensam inatt, man vänjer sig alldeles för lätt vid värmen från någon annan. Det är inte lika roligt att gå och hämta ett extra täcke när man fryser som att få två varma, beskyddande armar runt dig. Jag skulle lättlätt kunna ha det så i några veckor till.

Jag har tänkt på en sak när det kommer till kärleken. Hur man (jag) är så ambivalent.
För ett par år sedan, när jag var ung och dum, tittade man på de förälskade paren och förbannade dem lite tyst för sig själv. Förbannade deras sätt att ha sina hjärtan utanför kroppen sådär. Så sårbart. Jag förbannade väl helt enkelt deras mod att älska någon och göra det öppet.
Nu står jag mitt i kärleken. Jag har fått uppleva den, känna på den. Och då skäms jag. Skäms för att jag vill bära mitt hjärta utanför kroppen. Skäms för att jag älskar. Puckat va? Men problemet är att jag vet att den finns männiksor som tittar på förälskade par, som tittar på mig och Hjalmar, och förbannar i tystnad. Jag vet det, jag kan se det. Men varför bryr jag mig? Det är ju så löjligt det kan bli. Om inte jag vågar ta mina känslor på allvar och inte skämmas för dem, vem ska då någonsin ta dem på allvar?
Suck, ibland blir jag så otroligt trött på mig själv! Men jag kan ju i alla fall säga det så här:
Jag älskar Hjalmar Klitse. Så om ni vill förbanna så gör det, jag lägget mitt blottade hjärta i era händer. Punkt. Bra så.

Ikväll blir det korgen med mina fina vänner, där inklusive min pencillinSofia, tur har du i alla fall inte. Men det ska bli jättekul! Även fast Norrtäljefredagar inte alltid är så jättekul kan jag alltid räkna med det när jag är med de bästa av bästa.

Nu måste jag gå och duscha så jag kan lukta lite gott ikväll, jag har hört att sånt uppskattas (spec. på estet, haha)

Puss

Inga kommentarer: