6.10.09

Brevvännen 2009!

Jag har börjat ge efter för roliga små infall jag får, jag har upptäckt att livet blir så mycket roligare då! Jag tänkte i alla fall berätta lite om min senaste geniala idé: Brevvän! Jag vill ha en brevvän! Jag hade en när jag var jätteliten (eller jätte och jätte typ 8-9 kanske), en tjej som jag träffade upp i Sälen där jag är och åker snowboard några veckor om året. Men någongång lyckades jag tappa bort hennes adress och följden blev att vår kontakt dog lika fort som geparder springer.
Nu har jag tagit upp hela idén igen! Jag funderade en stund på var man kan få tag på en lämplig brevvän och kom för det första fram till att chansen att komma med i KP passerade för ett visst antal år sedan och för det andra kom jag fram till att med dagens teknink borde det vara nemas problemas! Så jag kastade mig in på google och hittade snabbt och enkelt en brevvänsförmedling, jajjemen, det finns! Reglerna var enkla: På den sidan sökte man brevvänner och Absolut ingenting annat! Kärlek var totalratat på den här sidan, inte för att det rör mig, kärleken är ju redan kirrad och det är ju just en brevvän jag vill ha- Toppen!
Jag la in en annons, en mycket simpel sådan men lite kort och gott om mig själv men jag hade väl inte några direkta förhoppningar om att få svar. Tji fick jag kan jag ju säga! Nu typ 1 ½ dygn senare har jag redan fått 3 svar på annonsen!
Ett var från Henrik i Malmö och han var 25 år. Hans mail var ganska kortfattat men jag svarade och nu får vi se om Henrik svarar igen.
Sen fick jag svar från en tjej som heter Lisa, hon skrev i princip inget om sig själv utan hennes mail innehöll en rad där hon sa att jag verkade trevlig och att hon gärna skrev med mig, jag svarade och nu vi får väl se hur det artar sig.
Sist men inte minst fick jag svar från Mats från Västerbotten. Han var 40 år. Någonstans i mig kände jag att åldersskillnaden där kanske var lite väl stor och vi verkade inte ha så jättemycket gemensamt, han hade en passion för amatör radio och arbetade på ett sågverk. Jag svarde att jag tyckte att han vekade jättetrevlig men att vi kanske skulle ha svårt att riktigt connecta med varandre.
Så för att sammanfatta: 3 svar hittills och 2 av dem har gått vidare till nästa gallringsrond! Jag tänker hålla er uppdaterade! (Det kanske blir mer spännande än Idol 2009)

Annars känner jag mig sjuk idag, känns som att jag skulle vilja krypa ner i någons famn och att denne någon skulle vara en söt sak med huvudet halvdreadsat och som vägrar läsa den här bloggen. Men han repar och jag ska iväg till Karin om en liten stund. Får väl ta den där famnen en annan dag...

Njut vidare i hösten!

Inga kommentarer: