29.10.09

Överleva eller njuta, det är frågan...

Jävla skitlov. Ursäkta språket.
Men vad är det här för skitlov egentligen!? Det måsta finnas någon form av lagar, regler eller i alla fall riktlinjer om hur fort ett lov får gå... Kavlité före kvantitet brukar det kallas men när det kommer till lov verkar det inte som att de ha vägt in något av det. Nu sitter man ju här, torsdag eftermiddag, med högen av böcker framför mig. Ni må tro att jag överdriver men jag menar bokstavligt talat högen! De enda böcker jag lämnade kvar i skåpet inför lovet var Fysiken och Kemin. Resten ligger just nu framför mig i en stor hög och skrämmer skiten ur mig. Skitlov, bajs och pruttlov, sluta gå så fort!


Men jag måste ju säga att det här skitlovet fylls med ganska mysiga saker. Igår fylldes min tid med Sofia, te, mini-MIG och the bucket list. Jättefin film och jättefin kväll, som rymde såväl skratt som lite tårar. Just nu tar skrivandet lite tid eftersom att jag sedan 15.30 har hållit min ena tumme (ser du vad jag gör för dig hisp-Fia). Bara en dryg kvart kvar nu. Igår var det Mys i Malsta helt enkelt!


På lördag ska jag jobba också! För ja, jag har fått jobb! Jag har fått ett timvikariejobb på Flygfyren. Kan va jättebra att få jobba några dagar i månaden och få ett litet tillskott till studiebidraget. Jag ska absolut inte laga såhär inför jul i alla fall. Men jag är redan lite nervös, det känns som att jag har glömt allt sen i sommras! Tänk om jag gör bort mig fullständigt!? Halvkul.


Det börjar nästan bli mörkt ute och Samhällskunskapen skriker efter min uppmärksamhet. Fan också. Vem lägger ett "test" (bullshit) efter ett lov? Satan? Typ.

Mina tankar går tillbaka till den här tiden för 3 år sedan. Halloweenkväll hos mig. Världens underbaraste höstdag dagen efter. Vi fångade löv i höstsolen och inget kunde störa oss då. Fina, fina minnen! Och en underbart söt bild!

1 kommentar:

Sofia sa...

Mycket mys i Malsta!
Tusen tack för tumhållningen, jag tror det var anledningen till att det gick betydligt bättre än på onsdagen ^^

Puss!