25.10.09

LSD och Lov!

Halleleluja! Dags för en paus! Dags för mindre oro, stress, skola, och annat som hör skola och skolvardag till! Happy happy!
Det knepiga med lov är ju bara att de inte riktigt vill hålla i sig. De envisas alltid med att ta slut alldeles för fort! Man planerar och planerar men nästan inga av planerna verkar hinnas med och i slutändan är man lika stressad som på en vanlig vardag för att man inte hunnit med något av det man ville eller skulle. Livet i sin helhet är egentligen ganska knepigt...

Idag bär det i alla fall av till IKEA. Jag vat inte riktigt vad som händer när jag kliver innanför dörrarna till detta gigantiska varuhus men något är det. Jag tror att det kan ha att göra med alla saker och färger... Det blir lite som att jag är jög på LSD eller liknande. Jag börjar prata i 230 km/h i stället för mitt normala 160km/h. Jag vill ha ALLT, från diskborstar till soffor. Jag får tonvis med lysande, brilljanta idéer och vill bara att folk ska se och hylla min genialitet! Men jag vet inte varför men jag möts ständigt av irriterade suckar och misstrogna blickar av resterande IKEA-sällskap. De vanliga dödliga verkar ha svårt att känna igen ett geni när de ser ett. Och genialitet ligger ju snubblande nära galenskap... Men vadå, lite IKEA-galenskap har väl ingen dött av?

Var på Blidö igår, var jättekul fast det kanske blev lite för mycket... he he he... Nog om det, nu står min far i dörren och ropar att vi ska åka (var god notera att jag har varit färdig att åka i en halvtimme och för 4 min sen stod han fortfarande i morgonrock, men nej, visst, det är väl jag som är seg)

Nu ska jag på en rejäl LSD och IKEA-tripp!

Inga kommentarer: