10.11.09

De trigonometriska funktionernas derivator...

Sitter med matteboken uppvräkt framför mig och känner mig allmänt olustig. Hatar matte. Hatar. Men det verkar inte spela någon roll, matteprov ska man ha likt förbannat och yes, på fredag dyker ett av dem upp! Ett underbart matteprov över 90 sidor, skjut mig långsamt...

Jag är alldeles för trött för att jobba matte, för att tänka eller för att ens fungera överhuvudtaget. Jag jobbade igår, 17-22, efter att ha gått i skolan till 16. Blä. Sen ska såklart pappa tjafsa om något obetydligt när jag kommer hem och När jag väl kommer i säng är jag för arg för att sova. Sen ska jag jobba imorgon också. Lite till blä alltså. 06.30 till 11.00. sen är det bara att pallra sig iväg till skolan som börjar 13.00 och som slutar 16.40. Och som lite grädde på det berömda moset har vi ju cellolektion till halv 6. Sen får jag springa hem och jobba matte.
Jag säger det igen: B L Ä.

Har gått och blivit morgontrött också. Kanske kan det vara så att morgontrötthet smittar? Lite som svininfluensan. Isåfall är Hjalmar smittkällan. Imorse snoozade jag i över en timme! En timme! Det är så olikt mig man kan komma! Jag brukar vara uppe och hoppas efter max två tafsar på sov-knappen. Och det är vetenskapligt bevisat: Man blir tröttare av att snooza. Varför går saker och ting emot mig?

Sen vill jag bara medela alla som nu väljer att läsa att jag Inte tänker vaccinera mig mot grisen! Jag har jättebra arrgument också, som att allergier har ökat så mycket på senare år just eftersom vi sprutar in en massa skit i oss som gör immunförsvaret rastlöst och gör så att det börjar hoppa på helt oskyldiga saker, som pollen eller djurpäls. Små immunhuliganer skapar vi med de där små sprutorna! (Sen att jag är läskigt spruträdd hör självklart också till saken men mitt andra argument låter mycket mer vetenskapligt korrekt och något som lättare skulle hålla i någon form av debatt, men jag Hatar sprutor, Hatar!!!)

Nej usch, jag vill inte säga det men nu måste jag kräva 2 timmar till matte av mig själv, tills jag går och lägger mig. Ska upp vid 5 imorgon och är är redan ett utpumpat lik... Det talar kanske för sig självt.

<3

Inga kommentarer: