6.11.09

Fredagsmys minus myset.

Okej, rubriken kanske överdriver en aning... Helt mysfritt är det ju inte i mitt liv denna fredagskväll men mitt pojkvänsmys uteblir dessvärre, och det mina vänner är riktigt kvalitetsmys! Men han ska sova hos en vän han och jag få ta mig en kväll med familjen och Idol (Nu kan Hjalmar inte skylla på Mig om jag fastnar i skiten igen, det finns ju ingen som kan rädda mig ifrån det!)


Men som sagt, liten överdrift att säga att det är total mystorka. Idag har jag faktiskt redan haft det jättemysigt redan! Hjalmar sov här igår, det blev en sen kväll med How I met Your mother-avsnitt och The Proposal, som faktiskt var riktigt bra, trots att Hjalma efter 10 min gett mig ett kort genomdrag om exakt hur förutsägbar filmen var genom att berätta vad som skulle hända genom filmens gång. Jag sa inte emot honom, vilket inte gav någon prestiche i att ha "gissat rätt" och hänsviar bara till romantiska komediers oskrivna (eller vad vet jag, den kanske finns nedskriven någonstans?) regel: De Ska vara förutsägbara. Det är den genrens grej! Men jag kan rekomdendera den! Sen imorse var inte Hjalmar det sura Morgonmonstret han brukar vara och morgonen blev också mysig. Efter våra 2 lektioner idag ville Nyblivna körkortsinnehavaren Sofa köra hen mig och Gabbi, vilket jag inte alls protesterade emot. Jag och Sofia bestämde oss för att köpa lite fikabröd och åka hem till mig för att fira helgen. 2-1 till Sofia i Vem får sista ordet? Och jag erkänner mig besegrad. Men mysigt var det i alla fall!

Jag kan väl överleva resten av kvällen med lite medelmys. Det beror då helt på humöret på framförallt 2 personer i den här familjen: min pappa och min syster. Ujuju, det är som att spela ryskroulett och det du har att förlora är inte ditt liv utan den fredagskväll... Jag väntar med spänning!

Så, men nu är det helg igen och jag har haft min sista Kemi-labb någonsin! Hallelueja!!!!

1 kommentar:

Sylt sa...

Jag tyckte att det lät utomordentligt mysigt med How I met your mother-avsnitt! En av de bästa serierna som går på tv! :D
Och grattis (eller vad man nu säger) till sista kemilabben!