31.12.09

2010!

Jaha, då var 00-talet avklarat och det gick väl rätt smidigt? Det är svårt att tänka sog at för 10 år sedan satt folk och bet på sina naglar och slet sitt hår i oro över vad det stora milleniumet skulle föra med sig. Nu kanske det här med 2010 känns lika spännande men det är ju tio år till. Det är det första hela deceniet jag har avklarat men snacka om att 10 år går fort, de riktigt flyger förbi.

Nyårsafton är ett spännande fenomen. Bara ordet får tusentals bilder att ploppa upp i huvudet på mig. Jag ser festklädda männikor, musik, raketer, bubbel, fin mat etc etc. Men egentligen hur många såna kalasnyår har man haft. Jag personligen har inte haft en enda. Varje år blir man alldeles jättetaggat inför den här dagen, dagen som är början på något nytt och som ger en en möjlighet att lämna allt som hörde förra årat till bakom sig. Men det yckas ju alltid, Alltis (i mitt liv i alla fall) dyka upp något som krossar de där bilderna i huvudet. Alltid. Men nu säger jag inte att nyår alltid är skit, tvärtom men den blir Aldrig som man har tänkt sig.
Det här året blir det jag, Hjalmar, min pappa och lillebror som fira. Och jag hoppas att det blir jättemysigt!

Nu är det bara vänta och se vad det nya året för med sig till oss, antagligen blir det ett till galet kärleksår, ekonomin blir spännande och för att inte glömma att det är slutspurten av gymnaiset nu. Ett jättespännande år tror jag att vi har framför oss.
Nu gäller det bara att samla mod nog att möta det.

Inga kommentarer: